24. marraskuuta 2016

Huge amigurumi post!

Hello!

Taas oli hieman pitkä tauko täällä blogin puolella, mutta olen saanut vähän kaikenlaista aikaan näiden parin kuukauden aikana. Yritän ainakin nyt taas panostaa enemmän tähän blogin pitämiseen ettei jäisi kaikki postaukset vain kokonaan instagramin puolelle... 

Mutta päätin siis aloittaa amigurumeista! Niitä olen saanut tehtyä peräti kahdeksan kappaletta. Osan olen tehnyt jo kesällä, mutta suurin osa on syksyn aikaansaannoksia. Ja pahoittelen kuvien laatua... Kamera ryhtyi hankalaksi, joten otin kuvat puhelimella.

Minulla ja ystävälläni oli keväällä valmistujaiset, ja halusin antaa hänelle jonkin hieman omaperäisemmän lahjan. Ja koska hän pitää kaikesta söpöstä, päätin virkata hänelle pienen vaaleanpunaisen kissan ja blingbling-tehosteisen sienen. Virkkasin ne molemmat omalla ohjeellani. 




Löysin instagramin kautta ohjeen söpöön nalleavaimenperään! Halusin heti virkata itselleni sellaisen pienen nallen, mutta tein siitä tietysti hieman tyyliini sopivamman muutamalla yksityiskohdalla. Nallen virkkaaminen oli niin mukavaa, että tein reissussa ollessani toisen sellaisen. Tästä kyseisestä nallesta minulla ei ole kuin yksi kuva, koska se halusi jäädä pitämään ystävälleni seuraa hänen reissuillaan. Ohje löytyy täältä.





Seuraavaan amigurumiin sain inspiraation vaatekaupoissa kierrellessäni, kun näin tekoturkiksesta tehtyjä palloavaimenperiä. Ne olivat niin ihanan pehmeitä ja pörröisiä, että minun oli melkein pakko ostaa sellainen mustavalkoinen yksilö... Mutta sitten ajattelin, että voisin itse tehdä samantyyppisen ehkä jopa hieman söpömmän palleron, ja säästäisin siinä samalla melkoisesti.

Kun sain oman pörröpalleroni valmiiksi, minulla tuli siitä heti mieleen parissa Hayao Miyazakin elokuvassa olevat mustat pallerot, joita itse kutsun hiilipalleroiksi paremman nimityksen puutteessa. Yhdennäköisyys on huomattavaa, eikö? Palleroiseni pääsi tietysti heti roikkumaan suosikkilaukkuuni.



Kun Tokyo Ghoul -mangaa alettiin kääntämään suomeksi, minun ei tarvinnut kahdesti miettiä, ostaisinko niitä vai enkö. Kuten joskus aiemmin mainitsinkin, olen katsonut kyseisen animen, ja pidin siitä melko paljon. Olen siitä asti halunnut virkata jonkin hahmon Tokyo Ghoulista, ja päätin vihdoin ryhtyä tuumasta toimeen. Ja yllätys yllätys, ensimmäiseksi pääsi itse päähenkilö Kaneki Ken. Olisin ehkä halunnut tehdä ennemmin Toukan, mutta minulla ei ollut hänen hiustensa väristä lankaa, joten Kaneki sai kunnian olla ensimmäinen. 




Halloweenkin tuli ja meni, enkä edes saanut lepakkoamigurumiani valmiiksi siihen mennessä. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ja mitäs se haittaa vaikka keittiössä olisikin lepakko koristeena ympäri vuoden. Sinne se nimittäin pääsi ylimääräiseen naulakkoon roikkumaan. Lepakon ohje löytyy täältä.



Ja viimeisenä vuoroon pääsee omalla ohjeella virkkaamani kärpässieni. Syksyisin minulla aina tulee innostus virkata sieniä ja kaikkea hieman halloweeniin liittyvää ja creepyä. Vaikka virkkaan kyllä kaikenlaista hieman outoa ja ehkä creepyäkin ympäri vuoden, mutta kuitenkin. Kärpässienet ovat omalla tavallaan söpöjä.



Lopuksi vielä hieman pirteää musiikkia tähän kylmään ja pimeään alkutalveen. Musiikki on melko tärkeä osa elämääni, ja se auttaa lähes aina tilanteessa kuin tilanteessa. Tämän kappaleen alusta minulla tulee mieleen eräs Mikki Hiiri -peli, jota pelasin joskus pienenä Segalla. Oi niitä aikoja...

Pentagon - Bokura no Uta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti